29 cze 2009

"JEDŹ BRACIE DO KRAKOWA"...

Dzisiejszą notatkę zacznę od cytatu W.Pola:
"Gdy chcesz wiedzieć, co to chowa
Nasza przeszłość w swoim łonie,
Jako stara sława płonie:
To jedź, bracie, do Krakowa."
Do Krakowa warto przyjechać zawsze i o każdej porze roku. Wyjeżdżaliśmy z domu wśród nisko unoszących się burzowych chmur i mgiełki. Już 30 km przed Krakowa przez chmury przebiło się dawno nieoglądane słońce. Przezornie zabrane swetry, kurtki i peleryny okazały się zupełnie niepotrzebne. Zwiedzając w pełnym słońcu cieszyłam się, że coś mnie podkusiło i ubrałam się "na cebulkę". Dzięki temu t-shirt na tę pogodę okazał się nieodzowny. Dopiero w drodze powrotnej tj. 20 km przed Katowicami lunęło i już wiedziałam, że to typowa pogoda przypisana chyba do Śląska na to lato.

Punktualnie o 12.00 dotarliśmy na Rynek i usłyszeliśmy hejnał:)

Mickiewicz stoi nadal niewzruszony;)

Z Wieży Ratuszowej podziwialiśmy... parasole,
Wawel z balonową atrakcją,
Kopiec Kraka

kamienice.
A to mechanizm zegara ratuszowego

Widok na Kościół Mariacki

Potem schodziliśmy takimi krętymi schodami

i niewiele brakowało by paść jak ten lew.

Kontrowersyjny "Eros spętany" I. Mitoraja jeszcze na Rynku Głównym

Pełna uroku dorożkarka

"Złote nuty spadają na Rynek
i dokoła muzyki jest w bród
po królewsku gotuje Wierzynek
a kwiaciarki czekają na cud (...)
u nas chodzi się z księżycem w butonierce
u nas wiosną wiersze rodzą się najlepsze
i odmiennym jakby rytmem
u nas ludziom bije serce" Sikorowski
Odpoczynek

Tym razem , to nie ja! ;)

Kościół pw. Św. Piotra i Pawła

Wzburzona i zmącona Wisła
"Na wszystkie moje tęsknoty
i na ochoty duszy mej – trzeba mi wielkiej psoty,
trzeba mi wielkiej psoty, trzeba mi psoty, hej...
Nocnych wypraw pod Kraków, długich rozmów rodaków,
wysokonogich lasów i bardzo dużo czasu." A.OSiecka

Na Wawelu


U wyjścia z dziedzińca i energetycznego miejsca.
Pomnik JP II
Zuzia do Medioanu stąd już niedaleko!
"Kto chce poznać duszę Polski – niech jej szuka w Krakowie." W.Feldman

Słońce oślepia, a nie smok!

A pod Wawelem do jamy ścieżka,
kto w jamie mieszka?

"Płynie Wisła! Nasza Wisła!
Najpiękniejsza z polskich rzek!
Chce zatrzymać Wisłę Kraków,
Wyszedł na wiślany brzeg!"

Planty. Popiersie T. Boya -Żeleńskiego

Planty. Wystawa fotograficzna

Franciszkańska 3.
Pomnik A. S. Sapiehy

"Zawsze wrócę tu – Kraków, Kraków
Ratuszowy zegar prawie zawsze chodzi źle
Nikt tu czasem nie przejmuje się
Nawet kiedy czasy były złe."
Chłopcy z placu broni

Pojedynek

Po zjedzonej pizzy na Floriańskiej, przejściu przez słynną bramę docieramy na pl. Matejki i niczym zwycięzcy słynnej bitwy (za plecami) kończymy naszą wycieczkę.

Brak komentarzy: