21 lis 2007

MUZEUM CHLEBA - BYTOM RADZIONKÓW

"...Ciasto rosło wyśmienicie
zapachem dom napełniło
woń rozniosła sie po świecie
gdy pieczenie chleba było."
Dnia 13.11.2007 r.znalazłam się w Muzeum Chleba w Radzionkowie. Zapoznałam się z filmem o historii, kulturze i tradycjach związanych z chlebem, później przygotowałam własnoręczny wypiek - zaplataną bułeczką. Po zwiedzeniu muzeum , miałam mozliwość przeniesienia się do dawnej klasy szkolnej, gdzie uczestniczyłam w krótkiej lekcji. Oczywiście z aparatem w dłoni przemierzałam sale muzeum i z zaciekawieniem poznałam wiele przedmiotów domowego użytku , wykorzystywanych dawniej. Mnóstwo ciekawostek i muzealnych niespodzianek.

Nowa (znaczy się młoda) i dawna (znaczy się stara) pani nauczycielka

Pilne uczennice dawnej szkoły




Formowanie ciasta do wypieku.


Wypiek gotowy!

Zamek z ciasta.
Chatka chlebem pachnąca

Brak komentarzy: